2. Gaia: KONPETENTZIA DIGITALA



Irakaskuntza Testuinguru Birtualak (EVA)


1)    Zer da?

Hezkuntza elektronikoko edo urruneko hezkuntzako sistema da; bertan, informazioaren eta komunikazioaren teknologiak erabiltzen dira prestakuntzarako, gaikuntzarako eta irakaskuntzarako. Lineako prestakuntza edo prestakuntza birtuala ere esaten zaio. Eredu jakin baten arabera gauzatutako metodologia, ikaskuntza-estrategia eta jardueren bidez irakatsi eta ikasteko modu berri hori ingurune birtual batean garatzen da, eta ingurune horrek lineako edukiak sortu, transmititu, bainatu eta antolatzea errazten du, baliabide teknologiko jakin batzuen bitartez. 

2)    Nola erabiltzen da?

Plataformak oinarrizko funtzionaltasunak eduki behar ditu honako arlo hauetan: edukiak, komunikazioak, ebaluazioa eta autojarraipena, kalifikazioak eta txostenak. Hona hemen campus birtual batek izan litzakeen elementuetako batzuk:
( Agenda “aktiboak”, komunikazio- eta lankidetza-tresna sinkronikoak (txata, bideokonferentziak), artxiboen gordetegia, txerta daitezkeen ebaluazio-tresnak, hainbat dokumentutarako edo liburutegi birtualetarako sarbidea duen liburutegia, HTM formatuko unitate didaktikoak diseinatzea eta/edo erantzun itxiko aplikazio interaktiboekiko lotura ahalbidetzen duten edukia sortzeko tresnak edo egile-tresnak, erabiltzaileek campusean duten portaeraren berri ematen duten estatistikak.)
Ikasgela birtualaren ezaugarririk adierazgarrienak honako hauek dira: elkarreragina, lankidetza eta asinkronia.

3)    Ikasgelarako gomendioak:

Plataforma edo campus birtual bateko hezkuntza-aplikazioak garrantzitsuak dira eskolako eragile guztientzat.
Ikastetxe bateko zuzendaritza- eta irakasle-taldeak bilera pedagogikoen edukia antolatu, datu-base bat sortu eta gai jakin baten erregistroen bilaketa erraztu edo berreskura dezake.
Hezitzaileek lineako ikaskuntza-komunitateak bildu eta sortu ditzakete nola lanbide-hobekuntzarako hala beren ikasleekin edo beren ikasleen eta beste hainbat erakundetako ikasleen arteko lankidetza-proiektuetarako. Kontua ez da aurrez aurreko ikaskuntza ordeztea, osatzea baizik.
Tutoretzak lineako irakaskuntzaren eragile nagusia dira. Ikasleak ikaskuntzaprozesuan protagonismo handiagoa izatera bideratuta egon behar dute. Pedagogia sozial konstruktibistan oinarrituta dago plataforma (lankidetza, jarduerak, hausnarketa, etab.) eta era guztietako jarduerak garatzeko lagungarria da, nola ezaguerak adieraztekoak hala eratzekoak; bestalde, arloko gaitasunak lortzeko lagungarria ere bada.

4)    Gomendatutako guneak

Moodle, Lams, Haiku LMS, Sclipo.





Bilaketa tresna


1)    Zer da?

Modu automatikoan diharduen sistema informatikoa da bilaketa tresna; abiadura handiz, interneteko artxiboen datu-baseen aztarnak bilatu eta datu-baseak katalogatu, sailkatu eta antolatzen ditu, informazio hori erabiltzaileen esku jartzeko.

2)    Nola erabiltzen da?

Ikasleek nabigatzailea irekitzen dute eta bilatzaile batean sartzen dira bilatzailearen helbidea idatzita. Ondoren, “bilatu” hitzaren ondoan agertzen den eremuan behar duten informazioa—bilatu— botoia sakatu behar dute. Bilaketa-agindua exekutatu ondoren, ikertutako hitza daukaten web-orrietarako loturen zerrendatua agertuko da. Ondoren, nahi duten webgunea sakatuko dute. Informazio zehatzagoa lortzeko, “bilaketa aurreratuak” erabiltzen dira.

3)    Ikasgelako gomendioak:

Ikasleek interneten era guztietako informazioa (testuak, irudiak, musika, bideoak, etab.) biltzeko eta aukeratzeko trebetasunak garatzen dituzte, irakasleak esleitutako jardueren arabera edo beren BILAKETA TRESNA ekimenez. Gainera, bilaketak egiteko eta emaitzak irakurtzeko hainbat estrategia erabiltzen dute; estrategia horiek ikaskuntza autonomoa eta esanguratsua sustatzen dute, banakako nahiz taldeko jardueretan. Bilakuntza eta aurkikuntzek motibatu egiten dituzte beren ikerketetan, eta bilaketa horietan hainbat gaitasun garatuko dute: "ikasten ikastea”, “Informazioa tratatzea eta teknologia digitala”, “Hizkuntzakomunikaziorako gaitasuna” (batez ere irakurketarekin zerikusia dutenak). . . Hainbeste informazio eskuragarri edukita, irakasleak adi egon behar du ikasleek zer bilaketa egiten dituzten jakiteko, arreta ez dagokion zerbaitetan jar ez dezaten, eta arretarik eta denborarik gal ez dezaten. Era berean, komenigarria da informazio zehatzak bideratzea, bilaketa aurreratuen bitartez.

4)    Bilatzaileak:

Google, Yahoo, Altavista, Bing, Copernic, Lycos.