Hezteko Objektu Digitalak (HOD-ODE)
ODE (LOM-ES) (Objeto digital educativo)
1.
DEFINIZIO BATZUK
Multimedia: Eduki digitalak ahalik eta
hobekien erabili behar dira, multimediako aukerak baliatuz
Eskuragarritasuna: Hezkuntzako edukiak
eskuragarriak izan behar dira, hau da, edozeinek eskuratzen ahal ditu, beti
ere, neutraltasun teknologia errespetatuz, non oinarrizko helburuak bete
daitezkeen baldintza teknologiak aldatu gabe.
Elkarrekintza: Estrategia eta metodo zehatzak
diseinatzearen garrantzia, helburu pedagogikoak lortzeko. Honela, ikaslea,
teknologia berriekin ohitzen hasiko da.
Malgutasuna: Eduki digitalak malguak izan
behar dira, erabiltzaileak kontrolatzen dituelarik ikaskuntzarako helburuak
lortzeko gisan.
Modularitatea: Edukiek egingizun pedagogiko
bat behar dute, antolaketa modular bati erantzunez eta estruktura bat
mantenduz. Horrek erabiltzailearen moldagarritasuna bultzatzen du, beti ere,
aldaketak edonoiz egiten ahal badira.
Moldagarritasuna: Moldagarritasunaren ondorioz,
ikaskuntzara objektua (obejeto de aprendizaje –OA) erabilgarri bihurtzen du,
eginkizun pedagogiko (helburuak, metodología, edukiak, ebaluazioa) bat betetzen
baitu. Hartaz, berrerabil daiteke beste estruktura batzuetan edo hartara beste
unitate didaktiko batean. Modu honetan, edukiak ere alda daitezke helburuaren
arabera.
“Interoperabilidad” (informazioa
erabiltzen eta partekatzen jakitea sistema baten edo gehiagoren bitartez): Eduki edukatibo digitalek
erakusle eta irizpide zehatzak behar dituzte, hau da, metainformazioak alderdi didaktikoak
barnebildu behar ditu.
2.
ESTANDARRAK
Gaur egun informazioa jasotzeko prozesuak
hobetzen doaz, eta zentzu horretan, erabiltzaileen esperientzia, ezagutzaren
kudeaketaren ondorioz. Beraz, mailakako prozesuak aurkitzen dira:
·
Metadatos: LOM, DublínCore, etc.
·
Objektu digitalen erabilera: IMS, SCORM, etc.
·
Komunikazioa: lenguajes neutros, independientes de los sistemas
operativos utilizados y del entorno software utilizado, como XML, Servicios web
(módulos de software, independientes y reutilizables).
Estandarren definizioa bukatutzat ematen da,
informazioa nola erabili eta eraldatu arau, protokolo, eta ereduak agertzen
direlarik baita hezkuntzarako eduki digitalak eskura direlarik ere.
Orain
arte, materialaren sorreran eta ikerkuntzan jarri dira indar guziak
baina gaur egun, hauen garapena bultzatzea beharrezkoa da, hezkuntzarako
aukerak argi utziz.
3.
OBJETO DIGITAL EDUCATIVO (ODE) : DEFINIZIOA
ETA ARKITEKTURA
Eduki digitalen ekoizpenak “Objeto de
Aprendizaje” delakoa du eredutzat, honela, eginkizun didaktiko zehatz bat
betetzen du.
“Objeto Digital Educativo (ODE), Material
Educativo Digital (MED) edo Objeto
Didáctico Digital (ODD)” bat, eduki digital bat da zeinaren helburua
erabiltzailearen ikaskuntza den. Zentzu horretan irudi bat ODE bat da baina ez
da OA (Obejto de Aprendizaje) gisa definitzen.
4.
NIVELES DE AGREGACIÓN Y
TIPOLOGÍAS DE ODE
Agregazio mailak, granularitate estrukturala
eta funtzionala definitu eta antolatu egiten dituzte. Hala nola, hiru arlo
izaten dira kontuan agregazio-mailak zehazteko; alde batetik, estruktura,
zertaz osatzen den seinalatzen dueña, adibidez: soinua, testua, irudia, itxura
etab. Bestalde, funtzionalitatea dugu, irakaskuntza-ikaskuntza
prozesuaren begi bistatik edukien funtzioak zehazten dituenak. Azkenik, estaldura
kurrikularra, hezkuntza maila osatzeko erabiltzen diren eduki multzoa
kontuan hartzen duenak.
Azaldu diren hiru arlo hauek kontuan izanda,
lau agregazio-maila definitzen dira:
1.maila: Oinarrizko Kontzeptua (Objeto básico. OB).
Agregazio maila txikiena da. Bertan, hurrengo taldeak eta ODE-ren mota bakoitza
txertatuta daude: media, informazio errepresentazio eta/edo ezagutza,
informatikako aplikazioa, zerbitzuak etab.
2.-4. mailak: hurrengo agregazio- mailak dira arkitektura
modularrean; bertan, ODEko taldeak eta motak txertatutak daude, hona hemen
aipagarriena: eduki didaktikoa. Horrela izanda, 2,3 eta 4 dituzten agregazio-
mailen objektu digitalek tipología berdina
daukate zehaztuta.
Praktika Ona
DEKALOGOA PRAKTIKA ONA
Concepto de buenas prácticas
1. Sarrera
« Praktika on » baten kontzeptua aipatzean,
emaitzak onak kausitu dituen jarduera bati egiten zaio erreferentzia Davies-ek,
(2002) honela definitu zuen : « praktika onek » maila jakin bat
lortzea bideratzen dute jarduera bukatzean, egoera zehatz batean oinarriturik.
Beraz, metodo aldetik aldaketa positiboak ondorioztatzen dituzte. « Praktika
onak » antolakunde batetik bestera pasarazten ahal dira, honela, berriei
garapena erreztuko zaie, ezagutza biderkatuz.
Bestalde, gaur egun hezkuntzak gizarteari kalitatea
frogatu behar dio, baina, politikikoa da, kalitatea (irakaslegoaren
konpetetentzia neurtzeko, eskolako emaitzak, etb.) hala definitzen delako.
“Ona” kalfikatzailearen erabilera, jarduerari ematen zaion balore bezala
ulertzen da, baina funtsean “makillaje” funtzioa betetzen du definitutako
politika legezkotzat jotzeko.
De Pablos y Gonzales (2007):
- Emaitza onekin, pozgarriekin burututako jarduera eredutzat hartzea. “Praktika on” baten garapenak “aurreratu nahiari” erantzuten dio. Zentzu horretan, diseinatutako hori erakusleiho onena litzateke.
- Egoera baten identitatearen islada edo emaitza; zentzu horretan lan egokia da desberdintasunak kudeatzeko eta garrantzitsuena argitaratzeko.
- Politika publikoak legezkotzat jotzen dituen kontrolatzeko instrumentu bat.
- Antolakundeetako aldaketak kontrolatzen dituen instrumentu bat.
- « Ona » hitzari transferagarri eta exportagarri izaera ematen zaio.
- “Praktika onek” zailtasunei erresistentzia egiten die; bikaintasun prozesuei erantzunez. Erronkak, porrotak eta esperimentazioak “praktika onaren” parte dira.
- Erabakien hartzeko instrumentua.
Laburbiltzeko,
prozesuak enfokatzeko eredu bat emaitzak optimizatzeko helbruarekin. Beti ere,
praktika bat “ona” definitzen da egoera konkretu batean, berazn, zentzu
horretan, ezin dira beti transmititu egoera batzuei egokitzen ez direlako.
Kalitatearen
kudeaketan oinarrituz, antolakunde bakoitzak tresna metodologiko desberdinak
erabil ditzazke lehiakortasunaren arabera. Tresna haietako bat,
“benchmarking”-a da, honek praktika onenak identifikatzen ditu ikasteko edo
prozesu zein funtzio jakin baten etekina hobetzeko.
Epper eta
Bates-ek (2004:33) identifikazio, ikaskuntza eta praktiken moldaketa prozesu
bezala definitzen dute, beste antolakundeen etekina hobetzeko asmoz. Hitz
batez, kalitatea hobetzeko prozesu bat da. Horretarako, praktika onak
identifikatu, aztertu eta egokitu behar dira.
Beraz,
hezkuntzan ere prozesu honek balio du hezitzaile nahiz erabaki politikoak
hartzen duenarentza : praktika onak identifikatu, aztertu eta egokitu.
Egokitasuna
|
Jardueraren helburuak, IKTen erabilpenaren helburua
lortzekoi egokituak dira, beraz, eskolak baliabideak eskeini beharko ditu.
|
Eraginkortasuna
|
Erabilitako baliabideak emaitza konkretuetan eraldatuko
dira. Garatzeko konpetentziak helburua
lortzeko diseinatuak dira.
|
Berrikuntza
Sormena
|
Planteatutako jarduerak irizpide berriei erantzun behar
die, sortzaile izanki errealitate
beste ikuspundu batetik ikusi ahal izateko.
|
Ikasketa
sortzailea
|
Praktika on batek behar adina ahalmen behar ditu
bakoitzaren esperientzia garatzeko baita ikaskuntza berriak sortzeko.
|
Lankidetza
giroa
|
Zer puntura arte P.O (praktika on)-ak martxan ezartzeak
lankidetza giro bat sortu duen aztertzea, centro barne nahiz kanpoan. Beraz,
zer lan estrukturek pairatzen dituzten P.Oak sistematizatu behar dira.
|
Integratzailea
|
P.O baten ezarrerak irizpide transdiziplinarioei erantzuten dio. Honen diseinu eta garapenak
errealitatea ikuspundu desberdinetatik ikustea ahalbidetzen du.
|
Jasangarritasuna
|
P.O-ek denboran iraunkorra izan daitezen, hezkuntza
politikan nahiz barne politikan harturiko neurriak dira.
|
Eraginkorra
|
P.O-en ekarpenak adierazitako politikaren lorpena
erdiesten duelarik, egoera jakin batean zehaztua bada. Adostutakoarekin bat
etortzen delarik.
|
Baliagarritasuna
|
Pentsatutako praktikak balore jakin du, berarizko
egoeran: lortu diren etekinak eta erranahi emozionala aipatzen delarik.
|
P.O-en
aitorpena, onarpena
|
Praktika bat barnetik zein kanpotik arrakastatsua izan
daiteke. Kanpotik espero zuten onarpena kausitzen dute, beraz, harrotasuna
eta kontent senditzen dira.
|
Transferagarria
|
P.O bat best egoerei beti egokitzen ahal da.
Jardunbideak, ideiak, ekoizpenak, politikak, etb. garatu ditu zeinak
transferagarriak izan daitezkeen. Beraz, P.O bat errepikakorra da, egokitua
bada.
|
“Ongi
izate” kulturaren emailea
|
P.Oen garapenak zentroen bizi baldintzak hobetzen ditu.
Nahiz eta praktika bat arrakastatsua ez izan, hobetze alderako gogoa pizten
da, beti.
|
Principios para el desarrollo de buenas prácticas
IKT
en ERABILERAREKIN PRAKTIKA PEDAGOGIKO ONEN GARAPENERAKO PRINTZIPIO BATZUK
Orain arte, IKT arduradunen kezka
nagusia azken hauek gelan integratzea zen, baliabide eskasak zirela medio.
Horrek oztopo bat eragiten zuen hauen irakaskuntzan. Honen aurreran programa
batzuk diseinatu dira (EAE : Programa Premia) IKTen garapenerako eta sare bat
(internet) eskaintzeko ikastetxeei. Nahiz eta ikastetxeen %81ek Informazio eta
Komunikazio Teknologiak erabili, irakaslegoaren %30a ez da hauen erabiltzearen
alde agertzen Espainiar Estatuan, Europako tasa %14koa delarik. Ildo horri
jarraikiz, baliabideen “arazoa” bazterturik, irakasleen alde psikoedukatiboa
eta kurrikulma ere kontuan hartu behar dira IKTen erabilera aztertzen delarik.
1. ORDENAGAILUEKIN “PRAKTIKA ONEN” IRASKUNTZAK IKASGELAN ERREFERENTZIAZKO PRINTZIPIO EDUKATIBOAK BEHARREZKOAK DITU
Nahiz eta eskoletan baliabideak
eskasak diren, IKTekin kalitatezko irakaskuntza zein ikaskuntza prozesuak
garatzen dira. IKTak ikasgeletan integratu zirenetik orain arte ezagutza
baliagarriak izan ditu ondorio gisa, hala ere, akatsak nagusitzen dira eta
horiek kontuan hartu behar dira proiektuak edo jarduerak planifikatzeko,
garatzeko eta ebaluatzeko momentuan.
·
Lehenik,
ordenagailuak ez direla irakaskuntza eta ikaskuntza hobekuntza bat kontziente
izan behar da. Hauek, baliabide desberdinekin lan egiteko aukera eskaintzen
dute, hezkuntza prozesua aberasteko gisan. IKT en ondorioz pedagogikoak ez dira
baliabideen araberakoak baizik eta ikasleei proposatzen zaien jardueren
araberakoak. Horrez gain, estrategiak,
antolakuntzak eta ikasleekiko komunikazioak ere eragina izanen du. Izan ere,
hezkuntza kalitatea ez da erabilitako teknologikoaren arabera, baizik eta
metodoaren araberakoa.
·
Soziokonstruktibismotik
garatutako eta antolatutako prozesuak izan beharko liratezke IKTak. Hau, ikaskuntzaren
teoria psikologikoa da, Piaget, Vigotsky, Brunner eta beste batzuek
sustengatzen dutelarik; ikaskuntza ezagutzetik garatzea defenditzen dute.
Zentzu horretan, teknologia ezagutzaren eta jardueraren arteko zubia izan
beharko litzateke, hau da, ezagutza garatzeko baliatu behar da, eta beraz,
jarduera egiteko. Protagonista ikaslea izan behar da, ez da teknologia.
·
Informatika
teknologiak informazioa arin eta errez manipulatzeko, elkarbanatzeko, errekuperatzeko
balio du, oinarri audiobisualak ezin duelarik. Liburuek edo bideoek – hauek
eskuragarriak direlarik ikasgela barnean – muga batzuei aurre egin behar diete,
izan ere, ez dituzte informazio denak eskura berehala internetek aukera hori
eskeintzen duelarik. Gaitasun hauek garapena lortzeko ikasle protagista gisa
ulertu beharko litzateke, hau da, berak erabaki behar du zer informazio behar
dituen buruketa edo jarduera ebazteko, ezagutzaren eraikitzaile izango da,
orduan: informazio bilaketa estrategiak garatu, dokumentuak aztertu eta
aukeratu, informazioa eskuratu ondoren antolatu eta berridatzi, eta azkenik
elkarbanatu oinarri desberdinak erabiliz (blog, poster…)
·
Azkenik
teknologia digitalak baliabide boteresuak dira komunikazio arloan, izan ere, pertsona
batzuk distantziak hitz egiteko balio dute. Horrek ikasleen arteko
interkomunikazioa bultzatuko luke, adibidez herrialdeko desberdinetako haurren
lan proiektua garatzea ahalbidetuko luke (bideo konferentziak, posta
elektronikoak, sare sozialak, etb).
2. TEKNOLOGIAREN PRAKTINA “ON” BAT DISEINATZEKO DEKALOGOA
·
Irakasleak
IKTak erabiliz jarduera bat planteatzen duelarik beti argi izan behar du zer
den irakatsi nahi diena eta IKTek nolako bitartekari jokatzen duten ikaskuntza
prozesu hortan.
·
Irakasleak
kontziente izan behar dira IKTek ez dutela efektu magikorik ikaskuntza
prozesuan, ordenagailuaren erabiltzeak ikasleen motibazioa zein interesa
ondorioztatu beharko lukete.
·
Ikaskuntza
prozesua erabilitako metodologiaren araberako da: azalpenezkoa irakaskuntza
batean oinarrituz, IKTek hartze estrategia bat garatzen dute, aldiz, estrategia
konstruktibista batekin, aurkikuntza ikaskuntza garatuko da.
·
IKTak
erabili behar dira ikasleek “gauzak egiteko” gisan, hau da, jarduera
desberdinak planteatu behar dira ikasleek IKTek desberdinki erabiltzeko bezala:
datuak bilatu, objektu digitalak manipulatu, formatu desberdinetan informazioa
sortu, beste pertsona batzuekin komunikatu, bideoak ikusi, musika entzun, etb.
·
IKTak
irakasgai moduan zein beste irakasgaietan laguntza gisa erabiliak izan behar
dira.
·
IKTen
erabilera taldeka zein bakarka bultzatu behar da, birtualki edo presentzialki.
·
Informatika
gelan, jardurak, denbora, prozesua antolatua egon behar dira.
3. ZER AKTIBITATE GARA DAITEKE IKTen ERABILERAREKIN?
·
Ikaskuntzaren
helburuetako bat da ikasleak bere pentsamendu kritikoa eta informazioa
erabilera egokia garatzea da.
·
Informazio
iturri ugari eskeini behar zaizkie ikasleei, testu liburuetaz gain informatika
ere erabiliz.
·
Ordenagailuen
bitartez plateamendu konstruktibista ikuspundutik irakasteak baliabide
teknologikoekin komunikatzea du helburu.
·
Irakaslea
gidatzailearen papera izan behar du, ez du azalpen soil bat eman behar.
Ondorioz, jarduera nola diseinatzean
datza gakoa, beti ere, zailtasun maila egokituz:
·
Ikasgelan
burutu daitezkeen jarduera sinpleak, puntuluak dira eta beste aktibitateak
borobiltzeko balio dute.
·
Jarduera
konplikatuak, denbora eskatzen dutenak, antolaketa handiagoa eta ikasleen
gaitasunak ere bai.
·
Birtualki
garatutako jardurak non baliabide teknologikoen kontrola eskatzen den.
Ondorioz, hezkuntzan lortu beharko
litzatekeena da ordenagailuan “normalak” edo “ikusezinak” bilakatzea, hau da,
arbela bezain ohikoa (Gros, 2000). Horrek antolakuntza eta jardueren diseinu
berria eskatuko luke, kultura aldatuz, hots paper kultura batetik kultura
digital batera pasatuz.
Ejemplo 1 buenas prácticas (IKT-en praktika ona webquest-en bidez)
Hemen ikus dezakegu IKT-en
bitartez antolaturiko ariketa batean diziplinartekoak eta globalak diren
ezagutzak jaso daitezkeela.
PRAKTIKA ONAREN HELBURUAK:
- Lan autonomoa eta elkarlana bultzatzea
- Informazioa bilatu eta aukeratzeko gaitasuna
- Haurra lana gartzera bultzatu
- Kontzeptu berriak ezagutu eta ulertu
- Sarean nabigatzeko eta ariketa egiteko gaitasunak garatzea
- Ikasle bakoitzaren lan erritmoak errespetatzea
GARATUKO DIREN KONPETENTZIAK
- Komunikazio linguistikoaren konpetentzia: Ikasleek beste pertsona batzuekin era egokian komunikatzen jakin behar dute, adierazteko beste modu batzuen garrantziaz ohartuz (adb.:ordenagailua), informatikako ikono eta sinboloen esanahia ulertuz, etab.
- Konpetentzia digitala eta informazioaren trataera: Ikaeek interneteko nabigatzaileak erabiltzen, informazio zehatza lortzen, entziklopedia bezalako datu base errazak erabiltzen, etab. jakitea.
- Herritar eta gizarte konpetentzia: Gizarte demokratiko, askotariko eta aldakor batean modu parte hartzailean erlazionatzea.
TESTUINGURUAREN DESKRIPZIOA
3. eta 4. mailako 17 ikasleek
informatikako gelan aurrera eramandako ariketa. Eskolak IKT-ekin edukitako
lehenengo kontaktua proiektu baten bitartez eman zen, eta honek sortutako
interesak bultzaturik prestatu ziren irakasleak modu autodidaktakoan. Hala ere,
praktika on hau beste testuinguru eta maila batzuetan eman daiteke.
PRAKTIKA ONAREN DESKRIPZIOA
Praktikak Interneten eta
webquest-en beharra eskatzen du. Saioa 2 edo 3 ikasleek osaturiko taldeetan
egingo da, ondorengo ariketa desberdinekin:
- Sarean nabigatuz taldekideen eta euren gurasoen izenen esanahia bilatzea
- Euren jaiotegunean emandako 5 ekintza garrantzitsu webquest-ean eta bertako loturetan bilatzea
- Bildutako informazio guztiarekin Powert Point bat osatzea, ondoren aurkeztu eta ikaskideen artean eztabaidatzeko.
Bitartean, irakaslea talde
bakoitzetik pasako da dituzten zailtasunetan laguntzeko, beraien artean ere
laguntzen diren bitartean.
ZAILTASUNAK
Alderdi teknikoak: ordenagailu
matxoak eta edukiera gutxikoak, interneten erortzeak, etab.
ONDORIOAK
Ariketa hau praktika on bezala
kontsideratu daiteke IKT-en erabileraren bitartez lehen aipatutako helburu eta
konpetentziak lortzeko aukera ematen digulako.
HEZKUNTZA BERRIKUNTZARAKO ELEMENTUAK
Internet eta webquest-en erabilera, ikasgai ezberdinetako edukien
ezagutza lortzea ahalbidetzen diguna.
Ejemplo 2 buenas prácticas (Praktika on bat IKT-ekin, prensa digitala eta inprimatuaz baliatuz)
SARRERA
Praktika
on hau, irakasle batek bere 5. eta 6. Mailako ikasleekin ordenagailu gelan
gauzatutakoa da.
PRAKTIKA ONAREN HELBURUAK
è
Kontzeptu berriak ezagutu eta hauek ulertu.
è
Ikasitako kontzeptu berriak beste ezagutza
arloekin erlazionatzea.
è
Informazioa bilatu eta hautatzeko ahalmena.
è
Ikaslearengan lan autonomoa sustatu.
è
Berdinen arteko lan kooperatiboa sustatu.
è
Ikaslea inplikatu ariketa garatzen doan heinean.
è
Sarean nabigatzeko eta lana egiteko beharrezkoak
diren gaitasunak eskuratu
è
Ikaslea solasaldirako (debaterako) eta beste
ikasleak ezagutzeko prestatu.
GARATZEN DIREN GAITASUN EDO KONPETENTZIAK
§
KOMUNIKAZIO GAITASUNA: ikasleak honako hau egin
beharko luke,
-Ideiak,
sentimenduak eta beharrak ulertu eta hauek adierazi.
-Modu
ulergarri batean beste pertsonei laguntza eskaintzea eta modu berean eskatzea.
-
Gertakizunei buruzko informazioa beste pertsonei helaraztea modu antolatu
batean.
-Aktiboki
solasaldietan parte hartzea.
-Jakitea
eta konturatzea besteen iritzia entzutea oso garrantzitsua dela.
§
GAITASUN MATEMATIKOA: Ikaslea jarraian agertzen
denerako gai izan behar da.
-Informazioa
aurkeztu eta interpretatu taulak, grafikoak eta parametro bio estatistikoak
erabiliz. Hauek gizartean dute erabilgarritasuna baloratuz.
-Egunerokotasuneko
datuak irakurri eta interpretatu. Hauek, taula eta diagrama errazen eta
arrunten bitartez aurkeztuz.
-Egunerokotasunaren
datuak bildu, analizatu eta irudikatu grafiko errazen bitartez.
§
GAITASUN DIGITALA ETA INFORMAZIOAREN TRATAERA:
Konpetentzia hau lortzeko ikasleak
-Interneteko
nabigatzailea erabili.
-Bilatzaileak
(adibidez Google) erabili interneten informazio espezifikoa bilatzeko.
-Ezagutu
eta erabili bilatzaile arruntenak.
-Datu
base bat erabili; entziklopediak bezalako datu base arruntak eta errazak.
-Bizi
eta erlazionatu gizartean modu parte hartzaile batean.
-Isilik
geratu beharrean nahiago izatea parte hartzea.
-Jakitea
eta onartzea iritzi desberdinak egon daitezkeela gai, arazo edo gertaera baten
inguruan hitz egiterakoan.
-Espazioan
orientatzea plano eta mapez baliatuz.
PRAKTIKA ON HONEN DESKRIBAPENA
Ikasleak
ordenagailu gelara sartzen dira binaka eta irakasleak izango duten arduraren
arabera toki batean edo bestean esertzen ditu: ezkerrekoek interneten www.elpais.com orrialdean sartu beharko dute, eta eskuinekoak www.eldia.es orrialdean.
Bi taldeek, hau da, eskuinekoak eta ezkerrekoak, konparaketa egin
beharko dute egunkariaren formatu digital eta inprimatuaren artean. Zein
desberdintasun, antzekotasun, etabar aurkitzen dituzten.
Ariketa
aurrera doan heinean, egunkariaren sekzio desberdinetan sartzen dira (ekonomia,
politika, kirolak…). Irakasleak sekzio batean sartzeko eta berririk nabarmenena
bilatzeko esaten die, aurkitutako informazioarekin ikasleen arteko solasaldia
bultzatuz.
Ondoren,
irakasleak, nazioartekotasun sekzioan sartzeko proposamena luzatzen die,
konparazioak egiten jarraitzeko. Egoera honetan, ikasleak ezagutzen ez dituzten
hitzekin egiten dute topo eta hiztegian bilatu beharko dituzte hauen esanahiak.
Halaber, hainbat herrialdeetan ordua ez dela gure herrialdekoaren berdina
konturatzen dira, eta honen inguruan solasaldia sortuko da. Gauza bera gertatuko da beste gai batzuekin.
Laburbilduz,
praktika on hau gauzatzen ari ziren orduan, zeharkako edukiak agertzen joan
ziren, hala nola, ezagutzen ez zituzten hitzak,eta ordu aldaketa gure herrialdea beste herrialde
batzuekin konparatuz.
Praktika
on hau gauzatzerako orduan aurkitu zituzten zailtasun nabarmenenak alderdi
teknikoan izan ziren. Izan ere, erabili zituzten ordenagailuak oso motelak
ziren baina interneteko konexioa ere.
PRAKTIKA ONAREN ONDORIOAK
Ariketa
hau IKT-ak erabiliz praktika on bat kontsideratzen da, izan ere
ikaskuntza-irakaskuntza prozesuan oso garrantzitsuak diren helburuak lortzen
laguntzen duelako. Hala nola, hiztegi berria, egunkari inprimatu eta
digitalaren arteko desberdintasun eta antzekotasunak, interneten nabigatzeko
ahalmena, orrialde desberdinetan informazioa bilatzeko ahalmena, eta
solasaldian besteen iritzia kontuan hartzeko ahalmena, besteak beste.
Halaber,
praktika on hau ondo gauzatzearen zergatik garrantzitsuenetariko bat irakasleek
IKT-ak gelan erabiltzeko ikastaroak jaso zituztela. Honen ondorioz, praktika on
bat sortu zen.
Elementu
berritzailea internetaren erabileran aurki ditzakegu, eta gehien bat, honek
eskaintzen dizkigun elementuetan. Izan ere, lan kooperatiboa eta ikaslearen
autonomia bultzatzen du.
PRAKTIKA ONA BESTE HEZKUNTZA TESTUINGURUETAN
Praktika
on hau beste testuinguru batzuetan gauzatu daiteke, baita beste hezkuntza maila
batzuetan ere Hau da, ez soilik 5. eta 6.mailan.
Helburu
nagusia, ikasleek jakin dezaten desberdintasunak daudela egunkari digital eta
inprimaturaren ( tradizionalaren) arten.



